Groetjes vanuit Cairns, Alice Springs en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Aline Vee - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit Cairns, Alice Springs en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Aline Vee - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit Cairns, Alice Springs en Adelaide

Door: Aline van der Vee

Blijf op de hoogte en volg Aline

28 November 2014 | Australië, Adelaide

Hello hello,
Hier is hij dan eindelijk mijn eerste reisverslag vanuit Australie. Nu begrijp ik pas waarom al die andere backpackers zo weinig reisverslagen maken, het is hier simpel weg te leuk om een uur achter de computer te duiken. Maar nu heb ik toch eindelijk wat tijd gevonden. Het is hier half twaalf sochtends, 30 graden de zomer is hier lekker aan het opstarten:)

Ons avontuur begon drie weekjes terug toen we na een lange reis in Cairns landden. De reis verliep opzich goed maar doordat we bij aankomst in Sydney eerst door de douane moesten hadden we onze aansluiting naar Cairns gemist. Maar no worries dat maakt hier niks uit je neemt gewoon een vliegtuig later.
Daar stonden we dan als twee beladen ezels op het vliegveld op onze taxi te wachten naar het hostel. Deze arriveerde even later in de vorm van een hippie busje met knal luide Bob Marley muziek. Dan is het best gek om aan de andere kant van de weg te rijden. Want hier in Australie heeft het geen zin om voor het oversteken naar rechts te kijken, want de auto's komen hier vanaf de andere kant. Dus voortaan voordat ik oversteek kijk ik eerst twee x naar links en naar rechts en dan nog maar eens naar links.
In Cairns zelf zijn we vier dagen gebleven. We hebben de stad verkend, telefoonnummers, bankpassen enzo geregeld en natuurlijk zijn we gaan duiken bij het Great Barrier Reef.
Dit was super vet, nu drie weken later zie ik nog steeds al die verschillende kleuren van alle verschillende vissen en planten voor me.
Op onze laatste dag kwamen we heel onverwacht twee bekenden tegen bij de receptie van ons hostel. Wilco en Jens die ook een nachtje in ons hostel sliepen.
We zouden met ze op stap gaan, maar helaas was er weer iemand (ik) haar ID vergeten en zonder ID kom je hier nergens een pub of kroeg binnen.
Die avond hebben we besloten om met hun mee te rijden via Mission Beach naar Townsville en vanuit daar de bus naar Alice Springs te pakken.

Na drie hele gezellige dagen hebben we op 13-11 de bus genomen die dwars door de outback naar Alice Springs ging. Dit ligt helemaal in het midden van Australie en de busrit heeft daarom ook 26 uur geduurd. De eerste paar uur zagen we nog wel bomen en struiken maar daarna werd het langzaam kaler en roder totdat we midden in de outback zaten en om de drie uur een klein dorpje tegen kwamen dat nog 30 x zo klein is als DC. De eerste 100 kangeroos die we zagen, lagen helaas dood langs de kant van de weg, doodgereden. s' Nachts trapte de buschauffeur ook een aantal keer flink op de rem omdat er een kangeroo of een koe op de weg stond.
Na 26 uur kwamen we in Alice Springs aan waar het smiddags boven de 40 graden was. Hier is lies naar Perth gevlogen om even op visitie bij Thimon te gaan en heb ik de rocktour gedaan.

Tijdens de rocktour heb ik de Uluru, Kata tjuta en Kings canyon bezocht. We vertrokken 's ochtends om vijf uur samen met 14 anderen richting de Uluru. Hier hebben we een spoedcursus aboriginal gehad. Wisten jullie bijvoorbeeld dat als een moeder vindt dat haar dochter klaar is om te trouwen, ze drie jongens mee het bos insleept en ze net zolang slaat totdat er twee beginnen te huilen. De derde is dan sterk en man genoeg om met haar dochter te trouwen.

Nadat we een rondje (van drie uur) om de Uluru hebben gelopen en hier onder het genot van een cider de zonsondergang hebben gezien, zijn we naar de campsite gegaan. We sliepen hier in een swag in de open lucht. Dit is een zak die je bijna helemaal dicht kunt doen zodat er geen spinnen of slangen in je slaapzak kunnen kruipen. Dus jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik daar twee dagen lang als een soort mummie heb gelegen. Gelukkig heb ik geen last bezoekers gehad snachts maar onze Deense gids werd wel wakker met een dikke zwarte harige spin op zijn been.
's Ochtends stonden we steeds om half vijf op om de zonsopgang te zien.
Op dag twee hebben we de Kata tjuta bekeken en op dag drie zijn we over de Kings Canyon gelopen. Deze drie fantastische dagen hebben we in Alice Springs afgesloten met een geweldig afscheids diner om de volgende dag vervolgens de bus naar Adelaide te nemen.

Hier ben ik nu net een week en vanuit mijn volgende blog zal ik jullie over mijn avonturen hier vertellen.

Liefs

Aline

• 28 November 2014 - 04:42

Marije Van Der Vee:

Ni hao zus! :D
    Leuk om te lezen!! Maar wat zielig voor de kangoeroes :'(
    Have fun!!

liefs!

• 28 November 2014 - 07:41

Jildou Van Der Vee:

Hey Aline!
    Superleuk! Inderdaad zielig voor die kangoeroes... Gelukkig heb je ook levende gezien :) Heel veel plezier nog! K heb nu al zin in de volgende blog :D
    túúúút

• 28 November 2014 - 08:18

Heit:

Geweldig ferhaal Aline. Ek indikke tút fan heit

• 28 November 2014 - 08:41

Janinke:

Heee Alin!

Wat leuk om te lezen. Dat lijkt me toch best spannend, in de buitenlucht slapen wetende dat er heel wat dieren bij je in de buurt zijn.

Ben benieuwd naar je volgende verslag!

Liefs Janinke

• 28 November 2014 - 13:02

Aletta:

Wat leuk om te lezen, wat je allemaal al beleefd hebt!! Heel veel plezier!! Genierpt ervan!!

• 28 November 2014 - 15:29

Grietje Van Der Meulen:

Wat een prachtig verhaal over je reis. Lekker genieten daar en voorzichtig.groetjes Grietje

• 28 November 2014 - 16:42

Mem:

Leafe Aline,

Wat ha jim in geweldige tiid der!!!

xxxmem

• 28 November 2014 - 18:15

Theo Van Der Meulen:

Bedankt voor de info. Dat met de 3 jongens moest ik wel om lachen. Veel plezier.

• 28 November 2014 - 19:23

Rinskje:

Superleuk Aline, enjoy!

• 28 November 2014 - 19:34

Alet:

hey Aline, erg leuk om te lezen, wat heb je al veel gedaan en gezien, ben nu al benieuwd naar je volgende story, op het moment is railaway in aussie en NZ, kunnen we ook een beetje meekijken, heel veel plezier, liefs, Alet

• 28 November 2014 - 23:05

Petra Nicolai:

Topper!

• 09 Januari 2015 - 18:49

Corry:

He Aline, in moai ferslach. No komt Nij-Seelan?
    Ik bin juster (tongersdei 8/1/15) wer thus kaam ut it sikehus. It giet goed mei my en ik hoech my gjin soargen te meitsjen. It moat allegear wol wat restiger oan, Wytze past goed op my.

In soad wille noch der!
    Corry